קרלוס אגוסטו אלבס סנטנה הוא שמו המלא של גדול הגיטריסטים שנולדו במקסיקו וללא ספק אחד הגדולים בכל הזמנים, מתוקף היותו פֵנוֹמֶן vחתום על כמה מהלחנים, השירים והביצועים הגדולים ביותר ברוק הקליידוסקופי של שנות השישים והשבעים, תוצאה של זיווג פורה במיוחד בין סגנונות, מהלכים מורכבים ומלודיות מנצחות.
עם זאת, את השיר המזוהה ביותר עמו – Black Magic Woman כמובן – כתב דווקא פיטר גרין מפליטווד מק. אך היה זה הביצוע הנשגב של סנטנה שהקנה לו תהודה בינלאומית חסרת תקדים, במיוחד עבור שיר בלוז-רוק ב-1970. סנטנה, שכבר נחל הצלחה באלבומו הראשון מ-1969 נסק וזכה לפופולריות עצומה, אך כמוזיקאי אמיתי לא היסס לאתגר אותה כשבמהלך שנות השבעים הלך והתרחק מהרוקנ’רול והתקרב לפיוז’ן, ג’אז לטיני ומוזיקה אפרו-קובנית ואפילו הקליט עם כוהנת הג’אז הספיריטואלי החופשי, אליס קולטריין. הקהל שהיה נאמן נטש בהדרגה ורק ב-1999 חזר בהמוניו ואפשר לסנטנה להסתכל מלמעלה על מצעדי המכירות כש-Supernatural, אלבום קאמבק אחרי שבע שנים, מכר יותר משלושים מיליון עותקים וזיכה אותו בשלושה פרסי גראמי. את ההצלחה העל טבעית הזו סנטנה כבר לא יצליח לשחזר, אבל הוא ממשיך להוציא אלבומים מצליחים אחת לכמה שנים ולחשוף קהלים חדשים לאלבומים המוקדמים שלו שכבר הפכו לנכסי צאן ברזל של רוקנ’רול.
שירים ראויים לציון:
Maria Maria, Smooth, Black Magic Woman/Gypsy Queen, Soul Sacrifice, Corazon, Oye Como Va, Evil Ways, The Game Of Love, Into The Night, Samba Pa Ti, She’s Not There, Europa, Just Feel Better, La Flaca, While My Guitar Gently Weeps, Africa Bamba, Saideira, Margarita, Bella, Put Your Lights On, Luz Amor Y Vida, Jingo, Waiting, Singing Winds Crying Beasts, Mother’s Daughter, No One To Depend On, Future Primitive, Every Step Of The Way, Savor
קרלוס אגוסטו אלבס סנטנה הוא שמו המלא של גדול הגיטריסטים שנולדו במקסיקו וללא ספק אחד הגדולים בכל הזמנים, מתוקף היותו פֵנוֹמֶן vחתום על כמה מהלחנים, השירים והביצועים הגדולים ביותר ברוק הקליידוסקופי של שנות השישים והשבעים, תוצאה של זיווג פורה במיוחד בין סגנונות, מהלכים מורכבים ומלודיות מנצחות.
עם זאת, את השיר המזוהה ביותר עמו – Black Magic Woman כמובן – כתב דווקא פיטר גרין מפליטווד מק. אך היה זה הביצוע הנשגב של סנטנה שהקנה לו תהודה בינלאומית חסרת תקדים, במיוחד עבור שיר בלוז-רוק ב-1970. סנטנה, שכבר נחל הצלחה באלבומו הראשון מ-1969 נסק וזכה לפופולריות עצומה, אך כמוזיקאי אמיתי לא היסס לאתגר אותה כשבמהלך שנות השבעים הלך והתרחק מהרוקנ’רול והתקרב לפיוז’ן, ג’אז לטיני ומוזיקה אפרו-קובנית ואפילו הקליט עם כוהנת הג’אז הספיריטואלי החופשי, אליס קולטריין. הקהל שהיה נאמן נטש בהדרגה ורק ב-1999 חזר בהמוניו ואפשר לסנטנה להסתכל מלמעלה על מצעדי המכירות כש-Supernatural, אלבום קאמבק אחרי שבע שנים, מכר יותר משלושים מיליון עותקים וזיכה אותו בשלושה פרסי גראמי. את ההצלחה העל טבעית הזו סנטנה כבר לא יצליח לשחזר, אבל הוא ממשיך להוציא אלבומים מצליחים אחת לכמה שנים ולחשוף קהלים חדשים לאלבומים המוקדמים שלו שכבר הפכו לנכסי צאן ברזל של רוקנ’רול.
שירים ראויים לציון:
Maria Maria, Smooth, Black Magic Woman/Gypsy Queen, Soul Sacrifice, Corazon, Oye Como Va, Evil Ways, The Game Of Love, Into The Night, Samba Pa Ti, She’s Not There, Europa, Just Feel Better, La Flaca, While My Guitar Gently Weeps, Africa Bamba, Saideira, Margarita, Bella, Put Your Lights On, Luz Amor Y Vida, Jingo, Waiting, Singing Winds Crying Beasts, Mother’s Daughter, No One To Depend On, Future Primitive, Every Step Of The Way, Savor