איך אפשר לסכם בכמה מילים את אחת מלהקות הגדולות, הנועזות והאמיצות ביותר בכל הזמנים, החל בימים הפרועים של
אוזי אוסבורן נושך העטלפים ועד , מהזמרים המעולים שבמעולים ואחריו
איאן גילן מ-
Deep Purple הוירטואוז? אולי אין צורך, אלא רק להזכיר שלולא קמה החבורה אי שם בבירמינגהם ב-1968 ושינתה את שמה מ-Polka Tulk Blues Band ל-Earth ובסוף ל
בלאק סאבאת’, המוזיקה כפי שאנחנו מכירים אותה היום, לא רק המטאל, לא הייתה נשמעת כפי אנחנו מכירים אותה, וככל הנראה גם פחות טוב בהרבה אם השבת השחורה לא הייתה משאירה את חותמה.