לפי כמה מהמגדירים, סרט זה הוא שפתח את גל סרטי ה"פילם-נואר" (הסרט האפל) האמריקאים. סם ספייד, הבלש המפסידן, מהרומנים הבלשיים של דשיאל האמט, מוצא לעצמו גילום נאמן, על ידי האמפרי בוגארט. ג'ון יוסטון (המלכה האפריקאית) הולך עם המנייריזם של האמט, ואינו עוזר לקהל להיחלץ מהעלילה הסבוכה והבלתי מתפענחת. אפשר למצוא בסרט את כל הסטריאוטיפים של הפילם-נואר, כולל האשה הפטאלית, שמסמלת פשעים של תשוקה וגוררת את הגבר אחריה, למחוזות אפלים במיוחד. בסרט זה זרועים גם טיפוסים תמהוניים, כחלק מהמסתורין של העיר הגדולה וחופנת הסודות.