05/03/2021
סרטים חדשים בספרייה
חדשים בלו-ריי
חדשים מתרוגמים
הוצאות מחודשות
סרטים ישראלים חדשים
הסרטים המבוקשים
אלבומים חדשים LP/CD
  1. Claypool/Lennon
  2. Dream Theater
  3. Steve Kilbey
  4. Tom Waits
  5. Bohemian Rhapsody
חדשים בג'אז באוזן
  1. Charles Mingus
  2. Alice Coltrane
  3. Charles Lloyd
  4. Aaron Parks
  5. The John Betsch Society
הרוצחים (1946) (ראו: הרוצחים (1946/1958/1964))
Killers (1946) (See: Killers (1946/1958/1964))
מאת: קובי עמיאל נעים לגלות בכל פעם מחדש מקורות נוספים לסרטים אהובים, כמו לדוגמא "כלבי אשמורת" ו"ספרות זולה". הבמאי, טרנטינו, שאב רעיונות לסרטים בין היתר מthe killing של סטנלי קובריק, וכעת מבליח מקור נוסף בדמות שני אקדוחים מעשנים ב"הרוצחים". שתי גרסאות נעשו לסיפור הקצר של ארנסט המינגווי, אחת ב-46 והשנייה ב-65, הגירסא המוקדמת יותר נעשתה ע"י רוברט סיודמק והיא פילם נואר קלאסי : שני רוצחים שכירים מגיעים לביתו של מתאגרף לשעבר בשם סויד כדי לחסל אותו, הוא עוד מספיק לגלות את כוונותיהם לפני שהם פורצים בכוח אל תוך החדר, אך אינו מראה שום התנגדות - להפך, הוא כמעט ומצפה לבואם כדבר בלתי נמנע. זוג הרוצחים מרוקנים את מחסניות האקדוחים שבידיהם בגופו עד תום. חוקר של חברת ביטוח שהחזיקה בפוליסת הביטוח של סויד, יוצא לברר את סיבות מותו המיסתורי, הוא פוגש אנשים שהכירו אותו, ובכל פעם מקבץ פרטים נוספים לגבי זהותו (בדומה ל"אזרח קיין", ומנק` מבט וזמנים שונים כמו ב"ספרות זולה"). לאט לאט הוא מגלה שסויד השתתף בשוד מזוין לצד חבורת פושעים אשר טמנו לו פח וטפלו עליו את האשמה - אווה גארדנר היא ה"פאם פאטל" שמשמשת כפיתיון, וברט לנקסטר עורך את הופעתו הראשונה על המסך הגדול בתפקיד סויד ומעניק לדמותו של המתאגרף לשעבר טראגיות ורגישות מצמררת. הגירסה המאוחרת יותר, בביומו של דונלד סיגל מתרחשת מנק` המבט של שני הרוצחים : סצינת הפתיחה היא מן המדהימות והמקוריות שנעשו בקולנוע - השניים נשלחים לבצע חיסול של נהג מירוצים - לשעבר בשם נורת` (ג`ון קאסאווטס), הם מגיעים לבי"ס לעיוורים בו הוא מלמד מכונאות, נכנסים אל תוך כיתת הלימוד, ושוב, בדומה לסויד, נורת` איננו מנסה לברוח, אלה מקבל את מותו כאילו ציפה שבכל רגע תשמע הדפיקה על הדלת. התלמידים העיוורים, אינם מסוגלים כמובן לזהות את הרוצחים. לאחר ביצוע המשימה, מתחיל אחד הרוצחים (לי מרווין), להעלות תהיות לגבי התנהגותו המיסתורית של נורת`, נסיונו הרב ב"מקצוע" מעולם לא הפגיש אותו במיקרה שכזה. הוא מתחיל לחקור לגבי זהותו של נורת` ומגלה על השתתפותו בשוד שקי דואר בסך מיליון דולר. מכאן ואילך, מחליטים שני הרוצחים לעקוב אחר האדם ששלח אותם לרצוח את נורת` ומנסים לאתר את מיקום הכסף, עד אשר מגיעים ל"פאם פאטל" התורנית (אנג`י דיקינסון היפיפייה) אשר טפלה את האשמה עליו ביחד עם מתכנן השוד - בראונינג (רונלד רייגן - שחקן לעת מצוא וגם נשיא). קשה לומר איזו מן הגירסאות טובה יותר, העלילה הדוקה ולא משעממת לרגע בשניהן, הצילום מקורי והזוי משהו (החיסול של המתאגרף/הנהג, בשני הסרטים נעשה בדיוק כמו ב"ספרות זולה" וסרטי ג`ון וו - לועות אדירים של אקדוחים מעשנים מכוונים היישר לפרצוף!) וצוות השחקנים הוא מן הדרגה הראשונה. בכל זאת ניתן לומר שהגירסא הראשונה יוצרת תחושה אפלה ורצינית יותר, מעין צלילה לנבכי עברו של אדם, חלומית משהו, כמו כן התסריט חד ומדויק יותר (טריוויה : מיהו התסריטאי הנוסף לאנטוני ווילר שהשתתף בכתיבה? תשובה : ג`ון יוסטון, שאיננו מופיע ברשימת הקרדיטים!). לעומת זו הגירסה המאוחרת יותר מוצגת מנק` מבט מעניינת יותר, זו של הרוצחים, כלומר מתוך דמויות הכרחיות שפועלות במרכז העלילה, ולא של חוקר פרטי שמוצג כמעין דמות על - בגירסה המוקדמת יותר. בנוסף חשוב לציין שפס הקול של הגירסה מ-65 (שנכתב ע"י הנרי מנציני, שירים של ננסי ווילסון), מתעלה לדרגת "קוליות" כזו שמשאירה את זה שבגירסה מ-46 , הרבה הרבה מאחור... שני הסרטים הם קלאסיקות בזכות עצמן וחובה לצפות בהן, והסיפור הקצר המצויין שהמינגווי כתב "יתפוס" כנראה גם אם תעשה גירסה שלישית. מה שבטוח הוא שאת ההשפעה של הסרטים הללו אנו כבר רואים בקולנוע של היום.
כל המהדורות:


בלאק פריידי באוזן השלישית

הנחות, מבצעים. שלל תקליטים חדשים, אייטמים בלעדיים של RSD בשישי השחורכולל אליס אין צ'יינס

חדשים באוזן

תקליטים חדשים ומוחדשים. טייק א לוק . כאן בדיוק

האוזן קונה אוספים של תקליטים משומשים

התקליטים תופסים אצלך יותר מידי מקום בבית?
רוצה להיפטר מאוסף הוינילים, הדיסקים וסרטי הדי וי די שלך?
עובר דירה? עוזבת ת'עיר? האוספים הישנים שלך ימצאו אצלנו בית.
לפרטים

כתבו לנו YouTubeהאוזן השלישית בפייסבוקהאוזן השלישית בטלפון